Medeniyet yolunun taşlarını sadece cesurlar döşer...

FACEBOOKTA BİZ

İşsiz öğretmen ordusu gittikçe büyüyor.

Ana Sayfa » HABERLER » Önergeler » İşsiz öğretmen ordusu gittikçe büyüyor.

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Dr. Hüseyin Örs, atama bekleyen öğretmenlerin mağduriyetini TBMM gündemine taşıdı, konu ile ilgili Milli Eğitim Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Soru önergesinde atanamayan öğretmen sorununun Türkiye’nin önemli bir sorunu haline geldiğini vurgulayan Örs “işsiz öğretmen ordusu gittikçe büyüyor.” dedi.

Konu ile ilgili bir açıklama yapan Milletvekili Hüseyin Örs, “Milli Eğitim Bakanlığının verilerine göre resmi öğretmen açığı 109 bin 238’e ulaşmıştır. Şu anda ülkemizde 400 binin üzerinde eğitim fakültesi mezunu var. 250 binin üzerinde eğitim fakültelerinde okuyan gencimiz var. Planlama yapılmaz ise yapılan araştırmalara göre 2023’te öğretmen olmak için sırada bekleyen atanamayan öğretmen sayısının 1 milyonu aşacağı tahmin edilmektedir. Büyük zorluklarla üniversite sınavına hazırlanan ve aynı zorluklarla üniversite eğitimini tamamlayan öğrenciler, mezun olduktan sonra işsizlikle karşılaşmaktadır. Atanamayan öğretmenler ise yaşamlarını idame ettirebilmek için olabildikleri her türlü işlerde çalışmaktadırlar. En şanslıları ise kadrosuz, güvencesiz ve düşük maaşla ücretli öğretmenlik yapabilmektedir.” dedi.

Açıklamasının devamında öğretmen atamalarının sosyolojik bir sorun olduğunu belirten Örs, şu görüşlere yer verdi: “KPSS‘ye çalışan ve ardından mülakata giren adayların çeşitli nedenlerle atanamaması gündemden düşmemektedir. 2003-2019 yılları arasında KPSS’ ye giren ve ataması yapılan öğretmen sayısına bakıldığında, bugün neden “ataması yapılmayan öğretmenler sorunu” olduğu daha iyi anlaşılmaktadır. Geçtiğimiz yıllar içinde her yıl KPSS sınavına girenlerin küçük bir kısmı atanırken, büyük bölümü ataması yapılmayan işsiz öğretmenler ordusuna dâhil olmuştur. Son iki yıla baktığımızda 2018 yılında KPSS’ye giren işsiz öğretmen sayısı 276.343, atama yapılan öğretmen sayısı 20.199, atanma oranı ise %7,30; 2019 yılında KPSS’ye giren işsiz öğretmen sayısı 359.930, atama yapılan öğretmen sayısı 39.869, atanma oranı ise %11,07’dir. AK Parti iktidarı döneminde, 17 yılda KPSS’ ye giren her 100 Öğretmenden sadece 16’sı atanmıştır.”

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Dr. Hüseyin Örs, vermiş olduğu soru önergesinin gerekçesinde: ” Ülkemizin atanamayan öğretmen sorunu gittikçe büyüyen bir problem haline gelmiştir. Bu sorunun Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eğitimin tüm paydaşları bir araya getirilerek bir an önce çözülmesi gerekmektedir. Türkiye’nin öğretmen ihtiyacı ile mezun ve mezun olacak öğretmen sayısı arasındaki uçurum kaygı verici bir düzeye ulaşmıştır. Mezun ve mezun olacak öğretmen sayısı ile öğretmen ihtiyacı arasındaki fark her yıl sürekli artmıştır. Eğitim fakültelerinden plansız bir şekilde öğrenci mezun edilmesi, istihdam fazlası öğretmen adayı mezun edilmesi ve fen edebiyat fakültesi mezunlarına formasyon verilmesi sonucunda 2019 yılında Milli Eğitim Bakanlığının verilerine göre 376 bin 709, Eğitim-Sen’in verilerine göre ise formasyon alanlarla birlikte, 460 bin işsiz öğretmen atama beklemektedir.” diyerek Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından cevaplandırılması için 7 soru sordu.

İYİ Parti Trabzon Milletvekili Dr. Hüseyin Örs’ün Bakana sorduğu sorular şunlardır:
1- 2020 MEB öğretmen ataması kontenjanları belli midir? Belli ise ne kadardır? Belli değil ise ne zaman belli olacaktır?
2- 2019 yılı itibari ile atanamayan öğretmen sayısı kaçtır?
3- Okulların kadro açıkları göz önünde bulundurularak hangi branşta kaç öğretmen açığı vardır? 2020 yılı itibariyle yapılacak olan atamalarla bu açığın ne kadarı karşılanacaktır?
4- Atama yapılan ya da yapılması planlanan branşlar hangi kriterlere göre belirlenmektedir?
5- Formasyon alarak öğretmen statüsünde atanmaya hak kazanan ve atama bekleyen aday sayısı ne kadardır?
6- Üniversitelerin eğitim fakültelerinden mezun olan ve atanamayan öğretmen sayılarındaki artışın sebepleri nelerdir? Bu sorunun giderilmesi için Bakanlığınızca yapılan herhangi bir planlama ya da çalışma var mıdır? Varsa nelerdir?
7- Mezun ve mezun olacak öğretmen sayısı ile öğretmen ihtiyacı arasındaki farkın artmasını önleyecek herhangi bir çalışmanız var mıdır?